خبر فوری

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کارگروه مداخله‌گران سلامت معاونت درمان این دانشگاه، ۶۸ مرکز فاقدمجوز و مداخله‌گر پزشکی که در زمینه پوست و زیبایی در مشهد فعالیت می‌کردند را در نیمه نخست امسال، پلمب کرد.

۶۸ مرکز فاقد مجوز و مداخله پزشکی در مشهد پلمب شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، کاظم غفاریان با بیان اینکه این آمار طی مدت مشابه در سال گذشته ۴۲ مورد بوده که امسال رشد ۶۰ درصدی داشته است خاطر نشان کرد: افراد فاقد صلاحیت و مجوز در این مراکز، در زمینه‌های زیبایی، پوست، مو، تزریق ژل  بوتاکس و لیزر و برخی اعمال جراحی فعالیت داشتند که بنا بر گزارش‌های رسیده، بازدید نامحسوس انجام شد و این مراکز نیز به مراجع ذیصلاح معرفی شدند.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در یکی از این مراکز فردی خود را پزشک تغذیه معرفی کرده بود گفت: این فرد با مدرک غیرمجاز خدمات لاغری ارائه می‌داد که پرونده آن به مراجع قضایی ارسال شد.

وی بیان کرد: در موارد پلمب شده، چند مورد آرایشگاه اقدام به خدمات لیزر، ژل و بوتاکس می‌کردند که برخورد لازم صورت گرفت.

غفاریان با بیان این که مداخله گران سلامت، تهدیدی برای جامعه محسوب می‌شوند، افزود: مردم پس از بررسی آگاهانه به مراکز دارای مجوز از وزارت بهداشت مراجعه کنند همچنین آن‌ها می‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه ۱۹۰ و سامانه جامع نظارت برای پیگیری ثبت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.